حوزه نفتی افغان تاجک

قرار داد استخراج دو بلاک حوزۀ نفت وگازافغان-تاجیک امضا شد

مزار شریف( پژواک 16 میزان 92):  قرار داد استخراج دو بلاک حوزۀ نفت وگاز "افغان-تاجیک" با سه شرکت امضا شد که بر اساس آن این شرکت ها 12 میلیار دالر در این حوزه سرمایه گذاری خواهند کرد.

جلیل احمد شمس، رییس پترولیم وزارت معادن افغانستان روز سه شنبه در مراسم امضای قرارداد استخراج از این حوزه گفت که که حوزۀ نفت وگاز افغان-تاجیک در شمال وشمال شرق کشور از ولایت تخار تا به ولایت جوزجان امتداد یافته است.

شورای وزیران قرارداد کشف و تقسیم تولیدات حوزه نفتی افغان تاجک را تصویب کرد

کابل( پژواک ١ میزان ٩٢): شورای وزیران قرار داد کشف و تقسیم تولیدات حوزه نفتی افغان تاجیک با سه شرکت ترکی، کویتی و افغان را که گفته می شود در ٢٥ سال آینده، ١٦ میلیارد دالر برای افغانستان در امد خواهد داشت، تصویب کرد.

اداره امور و دارالانشا شورای وزیران درخبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این موضوع روز دوشنبه در نشست شورای وزیران تحت ریاست حامد کرزی مطرح شد.

وحیدالله شهرانی، وزیرمعادن چگونگی قرارداد اکتشاف و تقسیم تولید بلاک های نفتی مزار شریف و صندوقلی حوزه نفتی افغان تاجیک را به شورا ارایه کرد.

هشت شرکت، داراى شرايط سرمايه گذارى در حوزۀ نفتى افغان تاجک اعلام شد

شهرکابل (پژواک،١٥سرطان٩١): وزارت معادن افغانستان، هشت شرکت بين المللى را، براى سرمايه گذارى در شش بلاک از جمله ١٢ بلاک حوزۀ نفتى افغان تاجک، با شرايط برابر خواند.

محمد جواد عمر سخنگوى وزارت معادن، به تاريخ ١٥ سرطان به آژانس خبرى پژواک گفت که اين شرکتها مربوط کشورهاى امارات متحدۀ عربى، ايالات متحدۀ امريکا، کويت، هندوستان، پاکستان، برازيل، تايلند و ترکيه ميباشند.

حوزه نفتى افغان تاجک ٣١هزارکيلومتر مربع مساحت دارد

کابل (پژواک، ٢٩دلو ٩٠): مساحت حوزه نفتى افغان  ـ تاجک ٣١هزارکيلومتر مربع نثبيت گرديده و در نظر است،که اکتشاف و استخراج اين حوزه به تاريخ ١٧حوت به داوطلبى جهانى پيشنهاد گردد.

اين اظهارات را انجنير نظرمحمد رئيس سروى هايدروکاربن مناطق شمالى مربوط وزارت معادن افغانستان به پژاوک بيان داشت.

وى گفت که مساحت اين حوزه، از طرف يک کمپنى کانادايى تثبيت گرديده است.

منبع افزود،که به طرف شرق اين حوزه نفت کوه هاى هندوکش، به طرف غرب آن قسمتى از درياى آمو، به طرف شمال آن درياى آمو و به طرف جنوب آن  کوه هاى البرز ولايت بلخ موقعيت دارد.

حوزۀ نفتى افغان تاجک به مزايده گذاشته ميشود

شهرکابل (پژواک،٢٢دلو٩٠): کار معلوم کردن مقدار مواد موجود در حوزۀ نفتى افغانستان (افغان تاجک) جريان دارد و درنظر است تا تاريخ ١٧حوت، به مزايدۀ بين المللى پيشکش شود.

اين اظهارات را جواد عمر سخنگوى وزارت معادن و صنايع، به تاريخ ٢٢ دلو به آژانس خبرى پژواک ابراز نمود.

اين حوزۀ نفتى، در مناطق شمال و شمالشرق کشور موقعيت دارد.

جواد عمر گفت: کار معلوم کردن ميزان مواد نفتى دراين حوزۀ نفتى، از سوى يک کمپنى کانادايى، به تاريخ ١٧ جدى سال روان آغاز و به تاريخ ١١ حوت به پايان خواهد رسيد.

Give us a call on +93 20 220 1814