معرفى شرکت هاى معادن

١- شرکت فلزات مسى چين و کمپنى همکار جيانگزى (MCC-JCL):

شرکت فلزات مسى چين و کمپنى همکار جيانگزى (MCC-JCL) که شرکت دولتى استخراج فلز چين ميباشد، نخستين تفاهمنامۀ بزرگ خود در بخش معادن افغانستان "قرارداد مس عينک" را با کمپنى (ام سى سى- جى سى ال) چين، به تاريخ ٢٥ مى سال ٢٠٠٨ ميلادى امضا کرده است.

اين کمپنى، تاکنون حدود ٣٦٠ مليون دالر امريکايى را در کارهاى بنيادى اين پروژۀ معادن مس، سرمايه گذارى نموده و کارهاى اکتشافى آن را تکميل کرده است.

ايميل: [email protected]

شمارۀ تماس: 0793701709 86-10-59869999- 

ويب سايت: www.mccchina.com/english

 

٢- کمپنى سرمايه گذارى افغان (AIC):

کمپنى سرمايه گذارى افغان (AIC) فعاليت خود را به تاريخ ٢٩ حوت سال ١٣٨٤ هجرى، به رهبرى شيرخان فرنود و عبدالحسين فهيم، با به دست آوردن جواز شمارۀ (D-23825) اداره حمايت از سرمايه گذارى افغانستان (آيسا) آغاز کرده است.

محمود کرزى برادر رييس جمهور کرزى و عبدالحسين فهيم برادر محمدقسيم فهيم معاون اول رييس جمهور، از چهره هاى شناخته شدۀ اين شرکت شمرده ميشدند؛ اما محمود کرزى پس از به وجود آمدن بحران مالى کابل بانک، سهم خود را بالاى ميرويس عزيزى، فروخت.

قراردادهاى دو فابريکۀ جديد و سابقه سمنت ولايت بغلان و چهار معدن ذغال سنگ (دودکش، آهن دره، کرکر، خرد دره) اين ولايت، به تاريخ ٢٣ سنبله سال ١٣٨٥ هجرى، براى ٤٩ سال از سوى وزارت معادن و پطروليم به کمپنى سرمايه گذارى افغان  (AIC)داده شده است.

ايميل: [email protected]

شمارۀ تماس:  07777 209 70-0707 545 511

ویب سايت : [email protected]       

 

٣- کمپنى افغان کرستال نيچرل ريسورس (AKNR):

کمپنى افغان کرستال نيچرل ريسورس، فعاليت هاى خود را به تاريخ ١٣ اکتوبر سال ٢٠١٠ ميلادى، به رهبرى سيد سعادت منصور نادرى، به اساس به دست آوردن جواز شمارۀ (D-27091) آيسا،  آغاز کرده است.

قرارداد استخراج طلاى بغلان، ميان وزارت معادن و پطروليم و کمپنى افغان کرستال نيچرل ريسورس، به تاريخ ٢٠ جدى سال ١٣٨٩ هجرى، به ارزش ٥٠ ميليون دالر امضا شد.

اين معدن طلا، در منطقۀ قره ذغن ولسوالى دوشى اين ولايت موقعيت دارد.

ايميل: [email protected]

شمارۀ تماس: 0707134234 او 0799134234

ويب سايت: www.smninvest.com

 

٤- کمپنى ويست لند جنرال ترينگ (WLGT):

کمپنى ويست لند جنرال ترينگ، فعاليت هاى خود را (٢٠ حوت سال ١٣٨٤ هجرى شمسى) به رهبرى حاجى عبدالکبير بيدل، با به دست آوردن جواز شمارۀ (1-10708) ادارۀ آيسا، آغاز کرده است.

اين کمپنى، قرارداد معادن طلاى نورابه و دسمتى ولايت تخار را، در سال ١٣٨٧ هجرى با وزارت معادن و پطروليم، امضا کرده است.

اما وزارت معادن با داشتن بعضى کاستى هاى خويش، اين قرارداد را براى تعديل به شوراى وزرا ارائه کرد و اين شورا، تعديلات اين قرارداد را  در ١٣ جوزا سال ١٣٩٢ تاييد کرد.

اين معدن، در ١٠ کيلومترى قريۀ نورابه به طرف شمال ولسوالى چاه آب، موقعيت دارد و از سوى اتحاد شوروى سابق در سال ١٣٦٦ هجرى کشف گرديده و در آن زمان، حدود ٢٦٠ تن طلا در اين معدن پيشبينى شده بود.

ايميل: [email protected]   

شمارۀ تماس: 0786112929 
 

٥- کمپنى پيشگامان صنعت مجد (MIP):

پيشگامان صنعت مجد (MIP) يک شرکت ايرانى است که جواز فعاليت اين سند به رهبرى ابراهيم باى سلامى، براساس قوانين کشور گرفته شده است.

اين شرکت، در ايران به نام "شرکت سيمان مجد خواف" فعاليت دارد. وزارت معادن افغانستان، تفاهمنامۀ توليد سمنت و استخراج ذغال سنگ در هرات را، به تاريخ ٢٨ حوت سال ١٣٩٠ هجرى، با اين شرکت امضا کرد که به اساس آن در مرحلۀ اول، ١٥٠ ميليون دالر امريکايى را در اين بخش سرمايه گذارى خواهد کرد.

اين شرکت به اساس قرارداد، فابريکۀ سابقه سمنت را در ولسوالى زنده جان هرات اعمار ميکند که سالانه قابليت توليد يک ميليون تُن سمنت را خواهد داشت. همچنان اين شرکت معدن ذغال سنگ که به نام پهلوانان مشهور است، در ولسوالى زنده جان استخراج ميکند که در توليد سمنت، از ذغال استخراج شده استفاده خواهد کرد.

ايميل:  [email protected]

شمارۀ تماس: 0098(21)88615313   

ويب سايت: www.afghaninvestco.com

                                                                                               

٦- شرکت استخراج لاجوردين:

شرکت لاجوردين استخراج معادن، فعاليت خود را به رهبرى حاجى عبدالمصور، با به دست آوردن جواز شمارۀ (D-42503) ادارۀ آيسا، به تاريخ ٢٤ ثور ١٣٩١ هجرى آغاز کرده است.

معدن لاجورد بدخشان که دارای کیفیت عالی درجهان است؛ در مناطق چملک، جندکها و سراس سنگ ولسوالی کران و منجان دریافت میگردد. قرارداد تفحص، اکتشاف و کندن کاری این شرکت، به تاریخ٢٨ دلو ١٣٩١ برای ١٥ سال به امضا رسيده، که در آن ٧ میلیون سرمایه گذاری میکند.

ایمل آدرس:  [email protected]

شمارۀ تماس:0780302009 او 0786082008

ویب سایت: www. brbdgroup.com

 

 

 

۷- شرکت بین المللی پتروليم چین (CNPCI)

شرکت بین المللی پترولیم چین(CNPCI)؛ یک کمپنی بین المللی است که تحت قوانین فعلی جزایر کمین ساخته شده است. این شرکت همراه با گروپ نفت و گاز وطن گروپ، امور اکتشاف و استخراح حوزۀ آمودریا را به پیش میبرد و قرارداد این پروژۀ بزرگ، در ماه جدی سال ١٣٩٠ میان وزیر معادن افغانستان و شرکت بین المللی پترولیم چین، به امضا رسیده است.

ايميل آدرسآ :[email protected] - [email protected],

 

۸- وطن گروپ (Watan Group):

وطن گروپ، یک کمپنی نفت و گاز است که جواز خود را از ادارۀ حمایت از سرمایه گذاری افغانستان(آیسا) به دست آورده است. این کمپنی همراه با شرکت بین المللی پترولیم چین و شرکت گاز افغانستان، امور اکتشاف و استخراج حوزۀ آمو دریا را به پیش میبرد و قرارداد این پروژه بزرگ و ملی، در ماه جدی سال ١٣٩٠ میان وزیر معادن افغانستان و شرکت بین المللی پترولیم چین(CNPCI) به امضا رسید.

 

ایمیل آدرس :[email protected]

شمارۀ تماس: 0795 433 842

ویب سایت:  www.watan-group.com

 

۹-غضنفر گروپ (Ghazanfar Group):

غضنفرگروپ، صد سال قبل از سوی مرحوم عبدالغفار غضنفر ایجاد گردید و درسال ١٩٩٦ در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری کرد.

غضنفر گروپ قرارداد استخراج دو حوزۀ افغان تاجک (بلاک های مزار شریف و صندوقلی) را یکجا با ترکیش پترولیم (TPAO) و دراگن ایل(Dragon Oil)، به تاریخ ١٦ میزان ١٣٩٢ با وزارت معادن امضا کردند، که به اساس آن، کمپنی یادشده در آن ١٢ میلیون دالر سرمایه گذاری میکند.

حوزۀ نفت وگاز افغان تاجک در شمال وشمالشرق کشور، از ولایت تخار الی جوزجان امتداد دارد.

 ویب سایت:  [email protected]

شمارۀ تماس: -0793101700 0797568568

 ویب سایت: www.ghazanfargroup.com

 

۱۰- دراگن اویل (Dragon Oil):

دراگن اویل(Dragon Oil)  یک کمپنی بین المللی است، که دفتر مرکزی آن در شهر دوبی امارات متحدۀ عربی موقعیت دارد. به شمول افغانستان در کشورهای تونیس، عراق و مصر، نفت و گاز را استخراج میکند.

دراگن اویل همراه با غضنفرگروپ وترکیش پترولیم، قرارداد استخراج دو حوزۀ افغان تاجک (بلاک های مزارشریف وصندوقلی) را به تاریخ ١٦ میزان ١٣٩٢ با وزارت معادن امضاء کرده که به اساس آن، کمپنی یادشده؛ در آن ١٢ میلیون دالر سرمایه گذاری میکند.

حوزۀ نفت وگاز افغان تاجک در شمال وشمال شرق کشور، از ولایت تخار الی جوزجان امتداد دارد.

ایمیل آدرس:  [email protected]

شمارۀ تماس: 00971569934307

ویب سایت: www.dragonoil.com    

 

۱۱- ترکیش پتروليم (TPAO):

ترکیش پترولیم، یک کمپنی بین المللی است، که دفتر مرکزی آن در انقره پایتخت ترکیه موقعیت دارد. به شمول افغانستان درکشورهای عراق، کولمبیا، لیبیا، آذربایجان وقزاقستان، نفت و گاز را استخراج میکند.

ایمیل آدرس:  [email protected]

شمارۀ تماس: (0312) 207 20 00

ویب سایت:  www.tpao.gov.tr

 

۱۲- شرکت صدف پتروليم کابل (SPK):

صدف پترولیم کابل، یک شرکت افغانی است که در سال ١٣٨٤ تاسیس شده است؛ اکثر قراردادهای دیزل، پترول وتیل طیاره ها را به دست آورده است.

ایمیل آدرس:   [email protected], [email protected]

شمارۀ تماس: 0797730730, 0799 304 800, 0799 142 995

ویب سایت:  www.sadafpetroleum.com  

 

۱۳- خدمات معادن آسیای میانه (CAMS):

خدمات معادن آسیاى میانه(CAMS) یا Central Asian Mining Services ادارۀ اکتشاف، استخراج وحمایت کنندۀ کمپنی هاست که در بخش معادن کار میکند و دفتر مرکزی آن، در کابل قرار دارد.

همچنین در افغانستان وآسیایی میانه؛ در بخش اکتشاف، استخراج معادن راه حل و دیگر خدمات را ارائه میکند.

ایمیل آدرس: [email protected]  

شمارۀ تماس: 079-349-9083

ویب سایت:  www.centralasianminingservices.com

Give us a call on +93 20 220 1814