Article

ايران: آماده هستيم گاز خودرا از طريق پايپ لين به افغانستان برسانيم

Category: 

شهر هرات (پژواک ١٣ دلو ٩٣): سرقنسل ايران در هرات ميگويد که اين کشور حاضر است در صورت موافقت دولت افغانستان، گاز خود را از طريق پايپ لين به افغانستان انتقال دهد.

این مطلب را محمود افخمی رشیدی سرقُنسول کشور ایران، امروز در نشست خبری در هرات بیان داشت.

وى گفت، ایران اعلام آمادگی میکند که گاز شهری اين کشور را در ولایت هرات لوله کشی و تنظیم نماید.

موصوف افزود: "ما اعلام آمادگی میکنیم که اگر مقامات محلی و کشوری به این نتیجه برسند که از این گاز استفاده کنند، ما این آمادگی را داریم که گاز هرات را تامین کنیم."

وی گفت، لوله کشی گاز ایران به ولایت هرات سهولت هاى خوبی را برای خانواده ها به وجود خواهد آورد؛ بخاطريکه گاز در بخش های محیط زیست، صنعت، اقتصاد خانواده ها و در همه عرصه ها اثر گذار می باشد.

سرقنسول ایران در قسمت برق وارداتی کشورش بیان داشت، قرارداد آن با افغانستان بسته شده است و هزینۀ آن نیز به کشور ایران پرداخت شده است.

رشیدی ميگويد: "به اساس تفاهمى که با کشور افغانستان داریم، اگر مشکل خاصی پیش نشود تا 6 ماه آینده، 60 میگاوات برق به ولایت هرات افزوده میشود."

او بیان داشت، با اضافه شدن 60 میگاوات برق در هرات، هزینۀ مصرف آن نیز نسبت به هزینۀ کنونی بلند خواهد بود.

موصوف در قسمت کار خط آهن سرحد ايران – هرات نیز بیان داشت که به اساس توافق که با افغانستان داشته اند، 192 کیلومتر خط آهن خاف - هرات به چهار قطعه تقسیم شده است که ساخت سه قطعه آن مربوط به ایران و یک قطعۀ دیگر آن مربوط به افغانستان است.

افخمی رشیدی افزود: "کار زیر ساختی این سه قطعه تکمیل شده است و قرار است ریل گذاری کنیم؛ اما مشکل اساسی در قطعه چهارم است که متاسفانه از سوی افغانستان، نه زمین آن مشخص شده و نه کار آن شروع شده است."

وی همچنان از کارکرد ده ماهۀ قنسولى ایرن در هرات گفت که طی ده ماه گذشته، بیش از 50هزار ویزا را نیز اجرا کرده اند.

 

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.

Give us a call on +93 20 220 1814