Article

لابراتوار آزمایش کيفيت مواد نفتی در بندر اسلام قلعه فعال شد

هرات (پژواک، ٣ سرطان ٩٢): يک دستگاه پيشرفته براى آزمایش کيفيت مواد نفتی در بندر اسلام قلعۀ هرات فعال شد.

مجيب الرحمن خطير، معاون تخنيکى ادارۀ نورم و ستندرد گفت که با راه اندازی این دستگاه، از واردات مواد نفتی بی کیفیت جلوگیری خواهد شد.

وی به آژانس خبرى پژواک گفت که واردات مواد نفتی بى کيفيت در اين اواخر از ايران افزايش يافته و تا پیش از این، جلوگیری از آن برای این اداره مشکل بود.

به گفته خطیر، حدود پنج میليون دالر بخاطر خرید و راه اندازی این دستگاه هزینه شده که از پول آن از سوی اداره نورم و استندرد تامین شده است.

معاون تخنیکی اداره نورم و استندرد گفت که روزانه حدود ١٠٠ تانکر تيل و گاز مايع از طریق اسلام قلعه به افغانستان وارد مى گردد که بیشترآن از کيفيت خوب برخوردار نیست و استفاده از آن افزون بر آلوده ساختن محيط زيست، به موتر ها نيز ضرر می رساند.

جمشيد يکى از رانندگان موترهای باربری در شهر هرات با استقبال از نصب این دستگاه در اسلام قلعه، گفت که باور ندارد که از واردات موادنفتی بی کیفیت جلوگیری شود.

وى گفت:" همۀ مامورين در فساد ادارى شريک اند و امکان دارد که تيل وارداتى بدون معاينه، به بازار ارايه شود."

به گفته جمیشد، برای استفاده درست از این دستگاه، کارکنان آن باید مسلکی باشند تا مواد نفتی را به درستی آزمایش کرده و پس ازآن اجازه عرضه آن را به بازار صادر کنند.

ادارۀ نورم و ستندرد پنج سال قبل پس از پشنهاد وزارت هاى ماليه و تجارت و تاييد رييس جمهور، به عنوان یک اداره مستقل تاسيس شد و اکنون افزون براسلام قلعه  در دیگر بنادر کشور نماینده گی دارد.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.

Give us a call on +93 20 220 1814