Article

رئیس جمهور: نیرو های امنیتی امنیت مس عینک را تامین نمایند

کابل (پژواک ٢٣ دلو ٩٣): رئیس جمهور اشرف غنی، بخاطر این که کار معدن مس عینک زودتر آغاز شود، نیرو های امنیتی در هماهنگی با همدیگر امنیت این معدن را تامین نمایند.

وی این سخنان را امروز در دیدارش از ساحات مختلف مس عینک ولایت لوگر ابراز داشت.

در خبر نامه که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس خبری پژواک ارسال شده آمده است، که محمد اشرف غنی در جریان دیار از این معدن گفت، اکنون روابط میان افغانستان و چین در مراحل جدید رسیده و لازم است، که با استفاده از این روابط قدم های وسیع و مهم برداشت.

به نقل از منبع، اشرف غنی معدن مس عینک لوگر را یکی از منابع مهم اقتصادی کشور خواند.

وی گفت:" کشور چین که این قرار داد استخراج این معدن را دارد، از امنیت این منبع اقتصادی نگران است؛ بخاطر این که  کار استخراج این معدن بزرگ هر چه زودتر آغاز شود، لازم است، که نیرو های امنیتی در هماهنگی با همدیگر امنیت این معدن را تامین نمایند."

به اساس معلومات خبر نامه، همچنان رئیس جمهور از آثار تاریخی این معدن دیدن کرده و بخاطر حفظ و نگهداری این آثار تاریخی به مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ هدایات لازم داد.

در خبر نامه تذکر یافته است، که در این سفر رئیس جمهور را سيد مصدق خليلی سرپرست وزارت اطلاعاتو و فرهنگ ، ميراحمد جاوید معين وزارت معادن ، غلام نبی فراهی وزير دولت در امور پارلمانی، اسدالله غضنفر مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی، سرپرست ولايت لوگر و شماری از مقامات امنیتی همراهی می کردند. 

 

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.

Give us a call on +93 20 220 1814